Nadační podmínky

Nadační fond HelpGroup

se sídlem Pod vodárnou 187, 28201 Doubravčice

identifikační číslo: 10815066

zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, spisová značka 1938 N

pro příspěvky s převodem vlastnictví ke zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese pomahejsvymnakupem.cz

ÚVODNÍ USTANOVENÍ

    1. Tyto nadační podmínky (dále jen „nadační podmínky“) Nadační fond HelpGroup se sídlem Pod vodárnou 187, 28201 Doubravčice, identifikační číslo: 10815066, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, spisová značka 1938 N (dále jen „prodávající“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě smlouvy (dále jen „smlouva o příspěvku“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen dárce“) prostřednictvím internetového obchodu obdarovaného. Internetový obchod je obdarovaným provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese pomahejsvymnakupem.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
    2. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu převzít zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
    3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v darovací smlouvě, či ve smlouvě jiného typu. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
    4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí smlouvy. Darovací smlouva, či smlouva jiného typu, a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Tuto smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
    5. Znění obchodních podmínek může obdarovaný měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

 

UŽIVATELSKÝ ÚČET

    1. Na základě registrace dárce provedené na webové stránce může tento dárce přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může dárce provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
    2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je dárce povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je dárce při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené dárcem v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
    3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Dárce je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
    4. Dárce není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
    5. Obdarovaný může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy dárce svůj uživatelský účet déle než 5let nevyužívá, či v případě, kdy dárce poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
    6. Dárce bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

UZAVŘENÍ SMLOUVY

    1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a obdarovaný není povinen uzavřít smlouvu ohledně tohoto zboží.
    2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení částek za jednotlivé zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Částky příspěvku jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Tyto částky za zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost obdarovaného uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.

    1. Pro objednání zboží vyplní dárce objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
      1. objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ dárce do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
      2. způsobu úhrady poskytnutého plnění za zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží.
      3. informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
    1. Před zasláním objednávky obdarovanému je dárci  umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na jeho možnost zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle dárce obdarovanému kliknutím na tlačítko „dokončit objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou obdarovaným považovány za správné. Obdarovaný neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení dárci potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu jeho elektronické pošty, uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa dárce“).
    2. Obdarovaný je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat dárce o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
    3. Smluvní vztah mezi smluvními stranami vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno dárci elektronickou poštou, a to na jeho adresu elektronické pošty.
    4. Dárce souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání daného typu smlouvy. Náklady vzniklé dárci při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

HODNOTA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

    1. Hodnotu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle daného typu smlouvy může dárce uhradit obdarovanému následujícími způsoby:

v hotovosti na dobírku v místě určeném obdarovaným v objednávce;

bezhotovostně převodem na účet obdarovaného č. 6019137389/0800, vedený u společnosti Česká Spořitelna a.s. (dále jen „účet obdarovaného“);

bezhotovostně prostřednictvím platebního systému      ;

bezhotovostně platební kartou v místě určeném dárcem v objednávce;

 

    1. Společně s částkou daru je dárce povinen zaplatit obdarovanému také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále touto částkou i náklady spojené s dodáním zboží.
    2. Obdarovaný nepožaduje od dárce zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 4.6 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit částku daru za zboží předem.
    3. V případě platby na dobírku je částka daru splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je částka daru splatná do 0 dnů od uzavření daného typu smlouvy.
    4. V případě bezhotovostní platby je dárce povinen uhrazovat částku daru za zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek dárce uhradit částku daru splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet obdarovaného.
    5. Obdarovaný je oprávněn, zejména v případě, že ze strany dárce nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.6), požadovat uhrazení celé částky datu ještě před odesláním zboží dárci.
    6. Případné slevy z částky daru, zohledňující cenu zboží poskytnuté obdarovaným dárci nelze vzájemně kombinovat.
    7. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví obdarovaný ohledně plateb prováděných na základě daného typu smlouvy dárci potvrzení o přijetí darované částky. Obdarovaný není plátcem daně z přidané hodnoty, tato není v hodnotě daru zohledněna. Doklad o přijetí daru zašle obdarovaný v elektronické podobě na elektronickou adresu dárce.

ODSTOUPENÍ OD DAROVACÍ SMLOUVY

    1. Dárce bere na vědomí, že nemůže odstoupit od uzavřené smlouvy za převod vlastnictví ke zboží, které bylo upraveno podle jeho přání nebo pro jeho osobu, od smlouvy za zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.
    2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1 obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od smlouvy odstoupit, má dárce právo od smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od smlouvy musí být obdarovanému odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od smlouvy může dárce využit vzorový formulář poskytovaný obdarovaným, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od smlouvy může dárce zasílat mimo jiné na adresu provozovny obdarovaného či na adresu jeho elektronické pošty: vlasta.c@helpgroup.
    3. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek se smlouva od počátku ruší. Zboží musí být dárcem obdarovanému vráceno do čtrnácti (14) dnů od doručení odstoupení od této smlouvy obdarovanému. Odstoupí-li dárce od této smlouvy, nese náklady spojené s navrácením zboží obdarovanému, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
    4. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí obdarovaný peněžní prostředky přijaté od dárce do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým je od dárce přijal. Podmínkou vrácení darované částky je doložení vrácení věci.
    5. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je obdarovaný oprávněn jednostranně započíst proti nároku dárce na vrácení darované částky.
    6. V případech, kdy má dárce právo od darovací smlouvy odstoupit, je obdarovaný také oprávněn kdykoliv od této smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží dárcem. V takovém případě vrátí obdarovaný dárci hodnotu daru bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený dárcem.
    7. Je-li společně se zbožím poskytnut dárci další dárek, je darovací smlouva mezi smluvními stranami uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od vlastní darovací smlouvy dárcem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a dárce je povinen spolu se zbožím obdarovanému vrátit i poskytnutý dárek.

PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ

    1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku dárce, nese dárce riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
    2. Je-li obdarovaný podle uzavřené smlouvy povinen dodat zboží na místo určené dárcem v objednávce, je dárce povinen je převzít při dodání.
    3. V případě, že je z důvodů na straně dárce nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je dárce povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
    4. Při převzetí zboží od přepravce je dárce povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí dárce zásilku od přepravce převzít.
    5. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky, jsou-li obdarovaným vydány.

Kontaktní údaje obdarovaného: adresa pro doručování Sokolovská 266/145,18000 Praha 8, adresa elektronické pošty vlasta,c@helpgroup.cz, telefon 608471587.

 

V Praze dne 19: 09: 2023